Τετάρτη

17 Απριλίου 2024

Εις τον αφρό της θάλασσας η επιδότηση της γραμμής Θεσσαλονίκη – Βόρειες Σποράδες

Εις τον αφρό της θάλασσας η επιδότηση της γραμμής Θεσσαλονίκη - Βόρειες Σποράδες (Θεσσαλονίκης - Βορείων Σποράδων)
Λιμάνι Σκοπέλου [ΑΡΧΕΙΟ]
Ο δήμος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τις τοπικές Αρχές των νησιών των Σποράδων αναμένεται να διεκδικήσει από το υπουργείο Ναυτιλίας τα απαραίτητα κονδύλια, διότι σε διαφορετική περίπτωση δεν θα πραγματοποιούνται τα δρομολόγια.
Όταν πριν λίγες ημέρες επιχειρηματίας του Τουρισμού στη Σκόπελο και στέλεχος μεγάλου πολιτικού κόμματος μας έδωσε την πληροφορία ότι «το υπουργείο Ναυτιλίας δεν έχει ή τελικά δύσκολα θα βρει τα χρήματα για την επιδότηση της γραμμής Θεσσαλονίκη – Βόρειες Σποράδες« δεν τον πιστέψαμε, σκεπτόμενοι ότι έχει λάθος πηγές πληροφόρησης…

Βέβαια, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννης Παππάς, όταν βρέθηκε στη Σκόπελο τον Οκτώβριο του 2023 μας είχε βάλει «ψύλλους στ΄αφτιά» λέγοντας μεταξύ άλλων ότι «…είμαστε στριμωγμενοι οικομικά. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με την επιδότηση της γραμμής και όχι την τελευταία στιγμή, αλλά προγραμματισμένα πριν το τέλος κάθε έτους για το επόμενο έτος.»(!).

Στο ίδιο πνεύμα και το δελτίο Τύπου του Δημάρχου Αλοννήσου στις 6 Φεβρουαρίου, σχετικό με τις επαφές δημάρχων για τα δρομολόγια, στο οποίο διαβαζουμε:

«Ο Δήμαρχος Αλοννήσου κ. Αναγνώστου μαζί με το Δήμαρχο Σκοπέλου κ. Περίσση, συναντήθηκαν  με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννη Παππά και συζήτησαν θέματα που αφορούν τη βελτίωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης τη χειμερινή περίοδο και την ενίσχυση της με περισσότερα δρομολόγια την θερινή περίοδο. Πιο συγκεκριμένα, σε σύσκεψη συζητήθηκε για άλλη μια φορά το θέμα των θερινών δρομολογίων με Βόλο και Μαντούδι καθώς και της σταθερής διασύνδεσης των νησιών μας με τη Θεσσαλονίκη την θερινή περίοδο. Αυτό όπως έχει αποδειχθεί, μπορεί να γίνει μόνο με την επιδότηση της γραμμής και αυτό όχι την τελευταία στιγμή, αλλά προγραμματισμένα πριν το τέλος κάθε έτους για το επόμενο έτος. Ακόμη συζητήθηκε το θέμα της σταθερής διασύνδεσης των νησιών μας όλο το χρόνο, με το Βόλο με καθημερινή πρωινή αναχώρηση από τα νησιά και την σύνδεσή μας με το Μαντούδι κάποιες μέρες την εβδομάδα. Και τα δυο αιτήματα έγιναν κατανοητά και δεκτά…»

Καθυστερήσεις γιατί δεν υπάρχουν λεφτά

Στις 7 Φεβρουαρίου στο «Πρώτο Θέμα» και με τίτλο «Τρικυμία στις άγονες γραμμές – Πάνω από 30 εκατ. ευρώ χρωστάει το υπουργείο Ναυτιλίας στις ακτοπλοϊκές» διαβάζουμε ότι«η αιτιολογία της καθυστέρησης ήταν ότι δεν υπάρχουν λεφτά. Άλλωστε το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής χρωστάει, σύμφωνα με πληροφορίες, πάνω από 30 εκατομμύρια ευρώ στις ακτοπλοϊκές εταιρείες που έχουν εκτελέσει δρομολόγια στις άγονες.»

Σήμερα (16-2-2024) το politic.gr δημοσιεύει πληροφορίες ότι δεν επιδοτείται το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Σποράδες από την κυβέρνηση, με τίτλο:

«Δυσφορία επικρατεί στον δήμο Θεσσαλονίκης προς την κυβέρνηση λόγω του ότι δεν έχουν κινηθεί ακόμη οι διαδικασίες επιδότησης του δρομολογίου Θεσσαλονίκη – Σποράδες ενόψει της επερχόμενης τουριστικής περιόδου.»

Να σημειώσουμε ότι μετά την καθυστέρηση και τις πληροφορίες για μη επιδότηση της γραμμής Θεσσαλονίκη – Σποράδες, πολλοί επιχειρηματίες του Τουρισμού στις Βόρειες Σποράδες θεωρούν απαράδεκτο γεγονός ότι είναι Φεβρουάριος και δεν έχουν βγει δρομολόγια για να μπορούν δυνητικοί επισκέπτες των νησιών να προγραμματίσουν τις διακοπές τους και κάνουν έγκαιρα κρατήσεις, όπως συνηθίζετε στο εξωτερικό.

Κοινοποίηση:

Διαβάστε ακόμα: