Σάββατο

20 Ιουλίου 2024

Γεύμα πριν τον ύπνο! Τι πρέπει να προσέξω; | της Μάγδας Χ. Στιβαχτή

dietanddiabetes | Ένα σύγχρονο διαιτολογικό γραφείο από τη Μάγδα Χ. Στιβαχτή, Διαιτολόγο-Διατροφολόγο, M.Sc. στην Κλινική Διαβητολογία
Είσαι σίγουρα και εσύ ένας/μία που περιμένεις να έρθει το βράδυ, να χαλαρώσεις στον καναπέ και να παρακολουθήσεις την αγαπημένη σου σειρά τρώγοντας ένα γεύμα που θα σε ευχαριστήσει! Και αυτό εννοείται μπορεί να γίνει ακόμα και σε προχωρημένη ώρα, αφού οι ρυθμοί της καθημερινότητας είναι τόσο γρήγοροι που τελικά η μέρα περνάει χωρίς να το καταλάβεις.

Τελικά όμως τι ισχύει για το γεύμα που θα καταναλώσεις αργά το βράδυ; Τι επιπτώσεις θα έχει στο βάρος σου και στον ύπνο σου;

Δεν υπάρχει κάποιος σαφής κανόνας, όσον αφορά το φαγητό πριν τον ύπνο. Η ώρα του φαγητού μπορεί να είναι ένας παράγοντας που οδηγεί στην αύξηση του βάρους, αλλά εξαρτάται από την ποιότητα και την ποσότητα του φαγητού που θα καταναλωθεί.

Το φαγητό αργά το βράδυ μπορεί να θεωρηθεί προβληματικό, στην περίπτωση που δεν βασίζεται στην πείνα, αλλά στην πλήξη ή το άγχος. Το ανεπιθύμητο που προκαλεί δεν είναι μόνο η αύξηση βάρους, αλλά και η αυπνία.

Από την άλλη πλευρά, σύμφωνα με έρευνες έχει φανεί ότι η κατανάλωση ενός μικρού γεύματος πριν τον ύπνο έχει ευεργετικά αποτελέσματα στην ρύθμιση των επιπέδων σακχάρων στο αίμα, κατά την διάρκεια της νύχτας.

Αυτό που πρέπει να γίνει σαφές, είναι ότι για να αποφευχθούν τα ανεπιθύμητα αποτελέσματα της κατανάλωσης φαγητού αργά το βράδυ, πρέπει να καταναλωθούν μικρές ποσότητες φαγητού καθώς και να αποφευχθούν ορισμένα τρόφιμα όπως τα πικάντικα, τα όξινα, τα λιπαρά, η ζάχαρη, η καφεΐνη, το αλκοόλ και η σοκολάτα.

Ποια θεωρούνται ιδανικά τρόφιμα για πριν τον ύπνο;

  • Όλα τα τρόφιμα που περιέχουν το αμινοξύ τρυπτοφάνη, το οποίο μεταβολίζεται σε σεροτονίνη και είναι υπεύθυνο για την καλή διάθεση (χαρά). Τέτοια τρόφιμα είναι το γάλα, τα πουλερικά, η βρόμη, η μπανάνα, το γιαούρτι.
  • Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο, το οποίο δρα σαν ηρεμιστικό. Πηγές μαγνησίου είναι τα γαλακτοκομικά, οι ξηροί καρποί, τα όσπρια, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.
  • Τα προϊόντα ολικής άλεσης. Οι υδατάνθρακές γενικά μετά την κατανάλωση τους προκαλούν μια ήπια υπνηλία. Αυτό θέλουμε να πετύχουμε τις βραδινές ώρες και παράλληλα ομαλά σάκχαρα. Μπορούμε να επιλέξουμε δημητριακά, βρόμη, σε συνδυασμό με ένα ποτήρι γάλα για πιο ομαλή καμπύλη σακχάρου.

Προτάσεις για βραδινά γεύματα:

  • Τοστ με ψωμί ολικής άλεσης, τυρί, γαλοπούλα, μαρούλι
  • Γιαούρτι με ξηρούς καρπούς και μπανάνα
  • Γάλα με βρώμη / δημητριακά και μπανάνα
  • Ψητό φιλέτο κοτόπουλο με πράσινη σαλάτα
  • Σαλάτα με όσπρια

Χρειάζεστε διατροφική λύση;
→Κλείστε ραντεβού!←

Μάγδα Χ. Στιβαχτή
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
M.Sc. Κλινική Διαβητολογία
dietanddiabetes.gr

Facebook: Μάγδα Χ. Στιβαχτή Διαιτολόγος-Διατροφολόγος MSc. Κλινική Διαβητολογία
Instagram: magda.stivachti
2421 421 569 – 694 903 2035
[email protected] – [email protected]
Σκόπελος, 37003

 

Κοινοποίηση:

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
M.Sc. στην Κλινική Διαβητολογία

Η Μάγδα Στιβαχτή είναι απόφοιτος του τμήματος Διατροφής και Διαιτολογίας του πρώην Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Θεσσαλίας (ΤΕΙ) και νυν Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Αποφοίτησε το έτος 2019, και το 2020 συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας (ΔΙΠΑΕ) στο πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών «Φροντίδα στον σακχαρώδη διαβήτη» με ειδίκευση στην «Κλινική διαβητολογία».

Το θέμα της μεταπτυχιακής της διατριβής ήταν «Η διερεύνηση των γνώσεων-πρακτικών για την διατροφή και την σωματική άσκηση, των ατόμων με σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1». Κατέχει το δίπλωμα της «Κλινικής διαβητολογίας» από το 2022. Επιπλέον, έχει παρακολουθήσει πλήθος συνεδρίων, που αφορούν την παχυσαρκία, τον μεταβολισμό και τον διαβήτη. Συνεχίζει να παρακολουθεί τις τελευταίες εξελίξεις μέσα από σεμινάρια και συνέδρια, στον τομέα της διατροφής, και του διαβήτη.

Με την ολοκλήρωση των μεταπτυχιακών της σπουδών, διατηρεί ιδιωτικό διαιτολογικό γραφείο στο κέντρο της Σκοπέλου, στον νομό Μαγνησίας, όπου παρέχει διαιτολογικές υπηρεσίες και αντιμετωπίζει πλήθος περιστατικών, με έμφαση στην διαχείριση του σωματικού βάρους και του διαβήτη.

Διαβάστε ακόμα: